maandag 21 maart 2011

Werken met een sketch


Werken met een sketch is erg leuk en makkelijk wanneer de inspiratie het een beetje laat afweten.
Er zijn verschillende sketch blogs, zoals Little Shop of Sketches, PageMaps en Pencillines
Er zijn er nog veel meer, google op scrapbook sketches en er komen er heel wat tevoorschijn.

Dit is de schets die ik het laatst heb gebruikt.

 Ik ben begonnen met een wit stuk cardstock van Bazzil.
Deze heb ik bewerkt met Ranger's Distress Ink (vintage photo)
Daarna heb ik twee rondjes uitgeknipt.
Het leuke van een schets is dat je 'm niet precies hoeft te volgen.
Ik heb mijn rondjes niet gelijk van grootte gemaakt zoals in de schets.


Daarna heb ik twee stroken gesneden, een lange strook van 30,5 cm en een kortere.
Hiervoor heb ik, net als voor de rondjes, het papier van Echo Park (for the record) gebruikt.
Op een rondje heb ik aan de achterkant een lint geplakt. (Prima Marketing) en een doilie van Maya Road op het rondje geplakt. Omdat dit transparant is heb ik alleen lijm gebruikt op het gedeelte wat niet zichtbaar is.


De foto heb ik gemat met zwart Bazzil cardstock. De gele ruit heb ik met een embossing folder door de Cuttlebug gehaald waardoor de bobbeltjes ontstaan.

De letters zijn van American Crafts, Thickers genaamd Honey.
De tekst komt van Echo Park.


Ik vond het witte cardstock nog een beetje te wit en heb Clearsnap Smooch Spritz gebruikt in de hoeken.
Deze spray is iets grover dan Glimmer Mist.
De gele bloemen zijn van Prima Marketing net als de E line rhinestones
De knoop is van Jenni Bowlin (rhinestone buttons), de brads in zwart en wit zijn van MME (lush)


De witte gehaakte bloemen zijn zelf gemaakt.
Heeft U hier interesse in, ze zijn te koop, mail me dan even.

Veel plezier met schetsen!
Mieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor de reactie!