donderdag 16 december 2010

Kerst ornamenten met Tim Holtz die

Met een "Sizzix decorative strip" van Tim Holtz heb ik kerst ornamenten gemaakt om bijvoorbeeld in de kerstboom te hangen.
Ik heb verschillende manieren gebruikt om het iets extra's te geven.
Het papier wat ik heb gebruikt is van Ladybug and Friends, de Julefryd collectie.


Ik ben begonnen met de rosette strip met een lange strook papier door de Quickutz Revolution te halen.
Hiervoor heb je wel lange platen nodig. Dit kan natuurlijk ook met een andere die cut machine zoals de Cuttlebug. Hiervoor zijn ook lange platen verkrijgbaar.


Zo komt het papier er uit te zien. Een lange strook met kleine vouwranden en een cirkel.


Je hebt twee cirkels nodig maar de onderste zie je niet dus kan deze ook gewoon geponst of geknipt uit een ander vel papier.


Met Glossy Accents van Ranger (kleurloos en droogt heel snel) maak je, na de strook gevouwen te hebben, de uiteinden aan elkaar.


Plak wat glue dots op de onderste cirkel en plak daar de rozet op


Daarna wat glossy accents in en om het gat


waarna je de gekleurde cirkel hier op vastplakt.


Zo kun je verschillende rozetten maken, ook de cirkels kun je onderling leuk verdelen


De eerst rozet heb ik bewerkt met Distress Ink, vintage photo,
de tweede met Copper kleur van Tattered Angels Glimmer Glam, dit eerst goed schudden voor gebruik!


De andere rozetten zijn bewerkt met goud verf, Twinklets Diamond Dust en Ice Stickles van Ranger


Als laatste heb ik met de Cropadile van We R Memory Makers gaatjes gemaakt en daar een draadje door gedaan.
De rozetten kun je nog wat extra's geven met bijvoorbeeld Prima's pebbles of een Webster Pages sparkler.


Veel creatief plezier!

Mieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor de reactie!